יום שלישי, 28 באוגוסט 2012

מהי התשואה בארה"ב?

בשנתיים האחרונות לא מעט חברות בארץ מנפנפות בתשואה (cash flow) הגבוהה של הנכסים בארה"ב אותם הם מוכרים. המשקיעים הישראלים מתפתים אך שוכחים את הבסיס של התשואה – ככל שהתשואה גבוהה יותר כך גם הסיכון רב יותר

תשואה - מונח בכלכלה, המגדיר תוך כמה זמן אני אחזיר את ההשקעה שלי ומהו ההחזר על ההשקעה. ככל שהתשואה גבוהה יותר, אחזיר את הכסף שהשקעתי מהר יותר. קרי אם התשואה עומדת על 20 אחוז – אחזיר את ההשקעה שלי תוך 5 שנים. תשואה של 10 אחוז שנתי – אחזיר את ההשקעה תוך 10 שנים.
מצד אחד התשואה מאוד מפתה, אך מצד שני יש לזכור ככלל ברזל – אין מתנות חינם!!!.

ככל שהתשואה גבוהה יותר כך גם הסיכון רב יותר!!!!.
זה לא שחלילה אני נגד תשואה גבוהה, אך יש לקחת בחשבון שעלולים להיות סיכונים ולא מעט. לאחרונה הגיע אלי משקיע עם דירות ברוצ'סטר בניו יורק עם 20 אחוז תשואה ומעלה. ואכן מבדיקה שערכתי נוכחתי לדעת כי אחוז הפשיעה בשכונה הספציפית גבוה מאוד, ההכנסה החודשית נמוכה מהממוצע ואחוז האבטלה גבוה. ההשלכות של זה כמשקיעים באים לידי ביטוי בנכס, שיכול לעמוד זמן רב, בדייר בעיתי שלא משלם וכו'. נתונים אלו צריך לקחת בחשבון כשרוכשים נכס בארהב.
בהרצאות ובליווי שאני נותן למשקיעים אני מעביר מסר ברור – תדעו מה שאתם קונים!!!
אם קניתם נכס עם תשואה פנומנלית – אל תהיו מופתעים, ותהיו מוכנים לסיטואציות בעיתיות של דיירים בעיתיים.
נכסים טובים באזורים טובים בארה"ב נמכרים ב 9-10 אחוז תשואה. מחיר זה משקף נכס ברמה גבוה, באזור טוב ובשכונה יחסית לא בעייתית. כמובן שגם אם מציעים לכם את התשואות הללו יש צורך בבדיקה מעמיקה של הנכס והסביבה.

‏אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה